Skärper sig…

… så här på årets sista dag. Och skriver en rad eller två här. Helt enkelt i första hand för att önska dig som kvistar förbi här emellanåt… att hur ditt 2016 än varit, så blir ditt 2017 ett sådant där år som du tänker tillbaka på med tacksamhet, värme, och både glädje över att det faktiskt på riktigt varit väldigt bra, och lite sorg över att det är över, just på grund av det.

Det slog mig idag när jag var ute på nyårspromenaden. Att jäklar vad najs det vore att få en nyårsafton då jag kan tänka tillbaka på året som gått och känna: ja men det här året har faktiskt varit riktigt jäkla bra. Det slog mig också att… ska jag vara brutalärlig (och det är ju trots allt mitt signum :)), så är det… 12-15 år sedan jag kunde ha känt det så på nyårsafton. Ifall jag då hade haft vett att känna efter och inse sånt.

Jag vet verkligen inte hur man ska ladda för ett nytt år. För att det ska bli bra, alltså. Vad det är som ska till, hur man ska tänka och vad man ska planera och sedan göra… jag är nog bara sådär halvbra på att leva, när det kommer till kritan. Inte uppenbart kass. Men uppenbarligen inte riktigt bra på det heller.

Jaja. Jag är bra på så mycket annat! 😉

Kram på er där ute i cyberrymden, var rädda om er själva och varandra och framför allt: var SNÄLLA… odla snällheten och godheten och den goda viljan. Vi behöver ett bättre år i världen än det som strax har passerat… vi behöver det för oss själva, för mänskligheten och för jorden vi lever på.

Pax vobiscum.

Kommentera

