Kort hälsning till en vän

Håkan – jag hann läsa dina ord om situationen med bekantingen/vännen, men kunde inte kommentera från där jag var när jag läste… och sedan dess har du hunnit stänga ner…

Men om du läser här så vill jag att du ska veta att jag känner med dig. Varmt. Jag är verkligen ledsen att du skulle behöva få den där skiterfarenheten av en människas beteende – igen… jag kände verkligen i det du skrev hur INTE det var en upplevelse som du behövde få i ditt liv just nu. Inte annars heller förstås, men särskilt inte nu…

Jag vill be dig att försöka känna och veta att den människans skitbeteende verkligen inte säger något om dig. Kanske är det helt självklart för dig ändå, men om inte, så vill jag försöka bidra med det utifrånperspektivet; fina du, det är jättetrist att så många människor beter sig som… dumskallar, faktiskt. Men… känn, vet, kom ihåg, att den människans beteende verkligen bara säger något om just hen. Och inget om dig.

Du är en lika viktig och värdefull människa som du alltid varit. Och alltid kommer att vara. Skickar dig en hel bal bomull att vira om din själ så lång stund som du behöver. Och en varm kram.

2 thoughts on “Kort hälsning till en vän

  1. Tack Leva. Det är som det är med den här herrn… extremt trött på människors beteende, och när jag då inte kan slå det ifrån mig faller jag. Inte lika djupt som förr men faller det gör jag.

    Vi har många gemensamma tankar och det är jag tacksam för. 🙂

    Ha en fin söndag. Vi har solsken och 20 grader.

    Stor kram till dig. 🙂

  2. Fint att höra från dig, Håkan… och det känns som om jag förstår din känsla precis, just nu. Man tycker och tror att man har lärt sig skydda sig, men rätt som det är så är där någon eller något som lyckas nå in och göra skada ändå…
    Önskar dig också en så fin söndag som möjligt. Sol och hyfsat varmt även här, om än kyliga vindar… varm kram tillbaks.

Kommentera

