Lugn och fin

I natt har sömnen behagat infinna sig under mer än åtta timmar, faktiskt. Skönt.

Jag och R har fortfarande lite ”paus”; ingen av oss har skrivit till varann idag, och jag känner att jag behöver det. C ringde i morse och sa att hon bestämt sig för att ställa in sitt födelsedagsfirande i helgen, och förutom att det är trist att hon känner sig så slut att hon inte orkar fira just nu så är det skönt att slippa prata med R för att bestämma om ifall vi skulle åka dit eller ej.

Hade en lös plan att åka ut och plocka bär med dottern idag, men vi bestämde inget säkert när hon ringde igår. Det verkar som om hon har kommit in i ett bra känsloläge just nu, hon får saker gjorda och tar sig an kreativa projekt, och det känns… lovande. Det gör mig glad.

Jag gjorde mina rehabövningar och fortsatte med ännu ett mellankort yogapass, till tonerna av ”yogamusik”. Mediterade lite efter det också, och det känns himla bra att även jag äntligen verkar ha kommit till ett läge då jag faktiskt både kommer ihåg och kommer mig för att göra hälso-bra saker… kanske hinner jag ändå ”landa” någorlunda innan jobbet drar igång igen alldeles snart.

I övrigt har det mest varit en hemma-pyssel-dag. Har tvättat ett par maskiner, diskat, varit till apoteket, handlat och lagat riktig middag medan jag lyssnat på P1… och dagen har varit mulen men ganska varm, så jag har alla mina dörrar öppna och hör svalorna svirra utanför. Messat lite med M, pratat med dottern i telefon (hon hade fullt upp med att rensa de tidigare plockade bären, så det blev ingen plockning idag 🙂 ) och bestämt promenadträff med B om en stund. Messade pusstjuven också, bara för att säga att han inte behöver vara rädd att möta eller söka upp mig framöver även utan någon särskild ”ursäkt”. Han har inte läst det fast han varit inloggad på den sajten, tror att mitt meddelande har hamnat i det stora, oaviserade arkivet och att han nog inte kommer att upptäcka att jag skickat det… så kanske skickar jag ett sms om det. Jag får se.

Till och från rör tankarna vid V. Inte ofta, inte länge åt gången, men någon gång dagligen i alla fall. Och vad jag tror att ”vi” betydde för honom, och vad jag tror om framtiden, det rör sig längs hela skalan… Å ena sidan är jag ju verkligen glad över det vi fick tillsammans. Å andra sidan… har han valt bort mig… om än inte så glasklart, precis… men dock. Så jag försöker tänka att jag måste tänka bort honom, att han inte är en del i mitt liv och inte kommer att bli det heller. Men fortfarande, utan att ta någon definitiv ställning i frågan… det är inte bara enkelt. Jag tror att jag gör mig själv störst tjänst om jag försöker att inte tänka på honom, helt enkelt.

Det blir gott att träffa B nu i alla fall, det är alldeles för länge sedan vi sågs senast… och hon är en väldigt bra person för mig att träffa just nu. Hon ger energi, hur hon än mår och vad som än är på gång i hennes liv.

Det här blir en bra dag, sammantaget.

Kommentera

