Igår kom hostan

Inte förrän vid tvåsnåret kom jag på att jag nog hade bisolvon i badrumsskåpet… så efter en sådan fick jag i alla fall några timmars sömn utan evig hosta. Men när jag vaknade ville hjärtat inte sluta slå alldeles för snabbt. Störande. Sedan har jag mått risigt och bra om vartannat hela dagen.

En mötesfull vecka, utom i morgon, då det var meningen att jag skulle till tandläkaren och borra ur en tand. Mejlade i morse och ställde in, med önskemål om nya tidsförslag via mejl eftersom jag knappt har någon röst… och strax innan hemgång ringer de från tandläkaren och inleder med ”vi har fått ett mejl från dig”…?? Jaja, hon fick skylla sig själv att hon knappt hörde vad jag sa. Men hur svårt ska det vara att läsa hela det korta mejlet på max 200 ord innan man ringer??

Nu tänker jag i vilket fall jobba hemifrån i morgon, för att ge luftrören en chans att vila och kanske bli bättre. Ärligt talat behöver jag lite vila också…

I övrigt känns det allt mer… knepigt, att karln jag blev kysst av i helgen och just börjat inleda något med, är iväg i flera dagar med kvinnan som vart min närmaste vän under en stor del av de senaste tio åren. För ärligt talat litar jag inte på någon av dem. Särskilt inte på henne. Jag har väldigt goda skäl att tycka att det känns knepigt… kanske borde jag tycka det ännu mer än jag gör, till och med.

Det är ju så här, rent allmänt, att när man inleder ett förhållande med en ny partner så vet man faktiskt inte hur den andras moral ser ut. Fram till exet har jag alltid utgått från att alla andra tänker som jag, och därför inte varit svartsjuk. Men jag har fått några ordentliga reality checks på det området.

Och jag är inte sorten som ”strider för min man”. Vill någon bedra, svika eller lura mig när jag inte är där och ser vad som händer, så backar jag bara ur. C å andra sidan, hon kan slåss med de fulaste metoder, och ett av de områden där hon har fått känna sig framgångsrik under livet är just när det handlar om att manipulera andra till att få det som hon vill. Och mannen i det här fallet har som sagt visat flera gånger under de år vi känt varann att han är rätt lättmanipulerad.

Det blir klart mer obekvämt av att han inte har hört av sig sedan han lämnade mig i söndags. Inte ett enda sms. Och med tanke på att han vet att jag undrade hur han skulle hantera ifall C satte in en stöt, så hade det varit att visa intresse, respekt och omtanke om han hade skickat något sms.

Hade vi inte kyssts i helgen så skulle jag förmodligen knappt ha kommit ihåg att han är bortrest, än mindre med C. Men nu har vi kyssts. Och det ändrar läget.

Det är möjligt att han uppfattade mig som väldigt tveksam till oss i söndags, och därför undrar varför jag inte har hört av mig. Men han borde ändå inse… hur balansen ligger. Jag tänker att även om de verkligen bara jobbar ihop, och det inte är minsta uns av vibbar mellan dem, så är det lite konstigt att han inte vill ha kontakt med mig. Inte tänker på mig, efter att vi tog detta betydligt närmare steg i helgen.

Han ska komma hem i morgon. Säkert hör han av sig då. Och skulle jag säga något, eller ens visa att jag är lite reserverad, så skulle han säkerligen vända det emot mig… det är vad jag är van att många män gör.

Jag vet inte hur jag ska hantera det. Jag vet fortfarande inte om jag känner så för honom att jag vill ha ett förhållande. Men detta handlar om något annat; det handlar om tillit och respekt. På det området är jag redan så bränd att jag inte tål mer. Jag funderar kring ifall jag kanske borde välja att backa ur detta redan nu… för att jag faktiskt inte orkar med jidder just nu.

Det står och väger. Jag hade behövt prata med någon om de här funderingarna, men just prata går ju inte särskilt bra just nu… så det får väga vidare tills han kommer hem, eller tills jag bestämmer mig för vad jag vill.

Kommentera

