Mycket och lite

Det var nog bra för mig att grotta ner mig lite ordentligt i förra veckan. Ledsen är det ju aldrig roligt att vara, men om man kan komma upp lite igen någorlunda snabbt så är det… okej. Ja, kanske bra, rentav.

Jag är inte på banan än, det ska jag inte påstå. Jag är… småstingslig, eller vad man ska kalla det. Det mesta sållar medvetandet bort, det mesta går mig förbi. Förmodligen för att jag behöver vila ännu mer… det är störande att jag inte har ork att göra konstruktiva saker som jag skulle vilja, och lite svårt att bara acceptera att den här tiden med mannen har dragit ur mig så mycket kraft som den gjort.

Jag önskar ibland att jag var lite mindre ”känslig”. Jag kan hantera det allra mesta som är stressande eller otrevligt i stunden, men jag får betala för det i efterhand; hjärnan och kroppen tar till sig alla signaler vare sig jag väljer att lägga märke till det eller ej, och tar tid på sig att bearbeta och återhämta sig…

Nu drar snart den stora konferensen igång. Det kommer att bli väldigt roligt, och väldigt utmattande. Tyvärr kom jag på alldeles för sent att jag borde ha tagit ut en ledig dag efter att allt är över, så i stället har jag nu en dag helt fullbokad av fokuskrävande möten hela den dagen… men jag har ambitionen att orka igenom de tre arbetsdagarna, för att sedan ”kollapsa” när det blir lite långledigt igen.

Jag orkar inte engagera mig mer än nödvändigt i jobbet. Jag drar mig undan socialt umgänge på jobbet, för jag orkar inte processa all den information som kommer i de sammanhangen också. Det får vara så, just nu. Herrejösses vad jag ser fram emot semester… och vad många veckor det är kvar dit… 😉

Kommentera

