En och annan dag

Jag önskar verkligen att jag kunde förstå vad det är som gör att jag känner mig som skräp en dag, och ganska glad, rentav förväntansfull, den nästa… när inget i det yttre ger något skäl till en sådan förändring.

Igår var en riktig skav-dag. Visst, det var regnigt och blåsigt. Och måndag. Men egentligen fanns det inget att peka på som gjorde just igår till en skräpdag.

Idag är å andra sidan en dag som började med snö, regn och hård snålblåst. Och att jag sovit helt otroligt dåligt; vaknat en massa gånger av att hjärtat betedde sig konstigt. Och inget annat i det yttre har hänt som lagt några särskilda vare sig plus eller minus till den här dagen… och ändå har känslan hållit sig över noll hela dagen.

Jag fattar inte. Och jag vill fatta… för om jag förstår vad som orsakar det ena eller andra läget, så kan jag påverka det själv.

Jag har gjort mina rehabövningar, trots att ryggen också har gjort mer ont än vanligt idag. Nu lägger jag denna dag till handlingarna och hoppas varmt att få sova både gott och länge i natt. De närmaste dagarna är fulla från morgon till kväll, så på fredag är jag förmodligen ännu mer sliten än jag varit idag… och hur det känns då, det vete fåglarna. Det är bara att följa med och se vad som händer.

2 thoughts on “En och annan dag

  1. När du kommer på det så hör av dig. 😉 Nja, skämt åsido. För min del handlar det nog om sömnen. Sover jag bara gott så brukar jag vakna på stabilt humör. Man kanske skulle skaffa en katt? 😉

    Kram och må bättre.

  2. Det ska jag, Håkan, lovar! 🙂 Ja sömnen är en stor del i det, så är det helt klart. Men vad tusan, kunde man inte få en manual över hur den egna kroppen funkar!? 😉

    Tack för omtanken, kram tillbaks.

Kommentera

