Trött…

Lite fel hade jag igår. Den här dagen har också varit solig, så här långt…

Var på jobbet tidigt i morse. När jag nu ändå vaknade så himla tidigt tyckte jag att jag lika gärna kunde utnyttja dagen så bra som möjligt… det är kortare arbetsdag idag, så på det här viset får jag gå hem rätt tidigt idag.

Men jag är så trött att jag är helt vimmelkantig… vet inte om jag kommer att lyckas med att komma på vad jag ska handla i påskmatsväg på vägen hem. Vet inte när jag var så himla genomtrött senast… varken kroppen eller skallen är med, riktigt. Med lite tur piggnar jag till under lunchen med kollegorna. Men är nästan lite orolig att jag är nära utmattningsgränsen igen… det är liksom svårt att veta vad som är vad, med kroppen och hjärnan.

På ett sätt känns det ganska bra att inse att jag numera inte känner att jag behöver prata med vänner eller familj när det händer saker i mitt liv. Jag har bloggen till det, och det känns faktiskt bra just nu. Under en ganska lång period tidigare så har jag känt att jag mer eller mindre måste slå mig fram för att få utrymme för mig och mitt, med vänner och kollegor. Det har känts rätt ansträngande, och ledsamt, att ingen velat veta någonting alls om mig. Men just nu tror jag att jag behöver… inte-prata på djupet med människorna som jag har omkring mig. Jag behöver nog mer låta hjärnan processa saker på de sätt som den vill.

Och framför allt behöver jag verkligen vila… igår när jag kom hem kändes det som att bestiga Himalaya bara att fixa mig lite enkel mat, och sedan orkade jag mig inte upp ur soffan på flera timmar. Så här trött brukar jag annars mest vara under vintern… men som sagt, det återvändande ljuset påverkar mig mer än vanligt denna vår, och det tog faktiskt ganska mycket energi att vara med mannen i stort sett varje dag under en dryg månads tid. Så det är kanske inte så konstigt att jag är trött.

Några korta, spridda tankar. Nu, mer jobb.

Kommentera

