Tiderna är annorlunda

Var på en träff häromdagen med ett gäng som jag ska vara med och ordna en rätt stor konferens med. Det kändes väldigt ovant att göra den typen av social aktivitet efter arbetstid… det var trevligt och känns kul med det vi ska jobba med, men det tar tonvis med energi av mig att göra sådant nuförtiden.

Tidiga morgnar med möten runt om i stan. Hinner knappt sova. Men det känns i hela kroppen, även när det fortfarande är mörkt om morgnarna, att våren är på väg… jag känner av en energi som jag inte gjort på många år, vad jag kan minnas. Även dagarna är alldeles för fulla och jag blir trött som en sill, så känner jag av en energi i kropp och själ.

Och så lite körsång. Härligt, som vanligt.

Men i natt kommer jag nog att sova bättre än vanligt… 🙂

Dejtkillen skrev igår, men jag skrev tillbaka först idag, och det blev ett kort meddelande för jag orkar inte fördjupa mig i något tankemässigt idag. Orkar jag så skriver jag mer i morgon. Det blir något där jag talar om att vi är i helt olika fas när det gäller förälskelser och förhållanden och att jag behöver en varmare människa som är någorlunda hel själsligt och känslomässigt. Men jag vill ha tillgång till min hjärna så att jag skriver det jag verkligen vill och så att det blir så konstruktivt som möjligt.

Ska luncha med exkollegan i morgon. Och sedan äntligen få komma till frissan och få lite ordning på håret… oj vad jag ser fram emot det! När luggen blir lite längre så blir ögonen så himla irriterade av någon anledning, och det är framför allt det jag ser fram emot att slippa… 🙂

Får ett sms från dotterns pappa. Han skriver att vi visst har profiler på samma dejtsajt… 🙂 Vi konstaterar att vi får ses och utbyta erfarenheter av dejtsajten framöver, och önskar varann lycka till.

Vår dotter har numera både sin mamma och pappa på samma dejtsajt. Det är… rätt absurt. Och ett fenomen som är så tidstypiskt att det inte hade kunnat inträffa för 10 år sedan, och säkert kommer att se helt annorlunda ut om 10 år.

Det rör på sig i mitt liv. Det gör mig glad, för det är vad jag har önskat att jag både orkat och haft tillfälle till under lång tid nu. Det enda jag känner att jag behöver ”bevaka” är att jag inte gör slut på min energi medan jag inte märker det… det är viktigt. På riktigt. Och snart ska jag få träffa psykologen, och kan få stöd för att styra upp livet så att det blir både roligare och  utvecklande, och så att jag behåller rätt slags energi och inte slösar med den på fel saker.

Jag känner mig lyckligt lottad just nu.

Kommentera

