Varannandagsorken

Fantastiskt vacker dag. Bländande solsken hela dagen. Fast rätt kallt.

Jag vaknade runt fyra i morse. Det är för tidigt, för lite sömn. Och det slår direkt: dimmig i skallen, svårt att tänka, yr och matt… det är så himla drygt. Att kroppen är så här… skör.

Efter en bra sovnatt är jag glad, kanske inte pigg direkt men med en hjärna som till och med orkar… drömma, komma på saker jag vill göra.

Och de dagarna är helt ljuvliga. För jag har inte förmått drömma eller tro eller hoppas eller ens vilja något, på väldigt väldigt länge.

Har lunchat med dottern idag, och hjälpt henne och hennes kompis med lite saker. Varit hos en kroppsmanipulerare som brutalmasserat och knäckt lite lagom. På det området var dock kroppen med på noterna; ryggen var i bättre tillstånd än sist jag var där. Det går tydligtvis framåt med kroppen ändå, i alla fall på vissa sätt. Jag hoppas mycket på att det ska gå att få loss alla stelnade leder och muskler, för jag tror ganska säkert att det skulle göra min allmänkänsla i kroppen mycket bättre. Att ha ständigt ont, även om det bara är lite och man inte märker det efterhand, tär nog en del på orken ändå…

Planen är att sova ordentligt i natt. I morgon är det den andra heldagsaktiviteten för denna vecka, och jag vill väldigt gärna kunna vara… närvarande då.

Det ska bli bra. Så är det.

Kommentera

