Men okej.

Välkommen att skriva mig en kommentar.

I vilken form du vill.

Så länge som den inte andas en enda dunst av hat… och där ber jag dig känna efter ordentligt i din själ…

Så är dina reflektioner faktiskt väldigt välkomna.

Det är inte så att jag inte vill veta vad just du tänker och känner. Även om du inte tänker eller tycker precis som jag.

Tvärtom så har jag alltid, i hela mitt liv, delat och delat med mig av det som är mänskligt.

Det som är ont och illvilligt är i mina ögon inte mänskligt. Så tänker och känner du sådant – gå en kurs i thaiboxning och få ur dig skiten, för det finns ingen annanstans där dina hatiska känslor bidrar på minsta vis i tillvaron som du just nu lever i.

Ja, du.

Om du skriver hat till mig så förstör du i ditt liv. Det är inget som jag tycker, det är universell fysik.

Så ge mig allt av dina reflekterande tankar, om du så vill.

Och lämna hatet till sammanhang där det kan göra någon nytta – och finns inga sådana (det är sällan som hat bidrar till livet på planeten Jorden), så hantera dina aggressiva tankar och känslar tillsammans med professionella människor, vänner eller på egen hand.

Kräks inte ut ditt hat på mig. Eller på någon annan för dig okänd människa som uttrycker sig på nätet.

(Lite extra nyfiken är jag just nu på dig som befinner dig i Köpenhamn… 🙂 Vill du säga hej till mig men inte att andra ska veta det, så kan du bara be mig att inte publicera din kommentar så gör jag inte det. Det gäller förresten alla er som läser här.)

Välkommen med dina ord. Så länge som de inte är destruktiva.

Kärlek, fred och förståelse – till dig, och till mig.

Kommentera

