Män som hatar kvinnor?

Detta skrev den strax-över-30-mannen av sig till mig, utan någon egentlig respons från mig längs vägen. Vad säger ni män? Är ni så här?

”Du har så rätt så. Jag ska omformulera punkten. 


Det är väldigt dåligt fart på dejtsajten måste jag säga. Vad gällande ålder så har jag helt slutat tänka på det. Jo det finns väl en övre gräns såklart men 40+-åringar fällde jag redan som 23-åring. Så du kan utan minsta skam ta dig en yngre älskare där du bor. Det bör fungera om dina krav inte är för naiva. Yngre män vill gärna ha sex med mogna kvinnor, men vill inte bli sedda i sällskap med dem. Detta upprör mången mogen dam som prompt vill äta på restaurang, förevisa sin unga trofé för sina väninnor och värst av allt leka familj. Det är inga realistiska krav man kan ha på en 23-årig man som bara vill leka av sig sina fantasier om MILF:ar.

Ett tips till: Det är en köttmarknad. Just därför bör du ta dig en yngre älskare för att undvika att bli en s.k. satkäring. : )

(Här svarade jag att jag förmodligen redan är en satkäring… ;))

Allt kvinnohat kommer av det enkla faktum att vi män aldrig får *nulla så mycket som vi vill. Lite som om du hade en make som sa att du endast fick använda toaletten på torsdagar. Nej jag försöker inte förminska dig som kvinna genom att använda en liknelse om toaletter, utan för att det är ett behov alla människor kan känna igen sig i. Således sublimerar vi vår sexuella energi och bygger kryssningsmissiler, ångmaskiner, tunnlar, och svärd. Huvudsaken är så att säga att något penetreras… Kvinnor tänker i cykler ”relation,relation, bäbis, relation, relation, bäbis”. Och skriver böcker om hur de blöder. Jag vet inte vilket som är mest hedervärt med tanke på att planeten snart är helt förstörd. Huruvida du är en satkärring eller inte vet jag ju inte. Jag tror nog dock att du har en präktig dubbelmoral och visst skulle vilja ha en yngre man. Om ingen såg och ingen fick veta något. Varför inte unna sig något gott medan tid är? Det gör ju vi män?”

(Mitt enda svar på detta var hur intressant det trots allt var att han la så mycket energi på att gissa så fel kring mig… ;))

Men ovanstående ord är alltså inte mina. Det är en man som, ganska opåkallat, skrivit detta till mig, som han inte vet ett skvatt om mer än mitt kön och ålder.

Vad ska man tänka om detta? Tycka? Några reflektioner?

Kommentera

