Nämen nu

är jag ju sådär vansinnigt aktiv i bloggandet igen.

Inte.

Jag har inte så mycket att säga just nu… har varit ganska kraftlös ett tag, ont i kroppen och känt mig diffust sjuk. Och så har jag jobbat jättemycket. Så orken har mest bara räckt till att vila, på övrig tid.

Men jag har haft lite kontakt med ett par herrar via en dejtsajt. Den ena är en gammal bekant som dykt upp igen och som jag varit lite kurator för. Den andra är en ny bekantskap. Väldigt väldigt driven, intensiv, åt det speedade hållet, när han väl skriver. Svår att få grepp om, och jag vet inte egentligen om jag har så mycket lust att försöka heller.

Har i alla fall tagit steget till en kontakt med en människa som jag träffat en gång och blivit nyfiken på. Nu har vi (nästan i alla fall! :)) lyckats boka in en tid för att ses. Jag tror att hen är lite fundersam på vad det är jag egentligen vill med kontakten… och det vet jag inte riktigt själv, så det får visa sig. Det är en intressant människa med ett liv som jag tror att jag kan bli inspirerad av. Men jag vill inte tränga mig på, så vi får se om det blir mer än en träff.

Det skulle vara skönt att få lite erfarenheter av att träffa människor som vill umgås med mig också, där det är på ungefär lika villkor och med liknande intresse. Det verkar vara så svårt att få till numera… det är så antingen-eller; antingen är jag mer intresserad, eller så är den andra mer intresserad.

Men det är som det är och det blir som det blir. Livet går en dag i taget. Vart det leder får visa sig.

Kommentera

