Och apropå något alldeles annat

så såg jag häromdagen i tidningen att en mig tidigare väldigt närstående man tydligen har förlorat ett av sina barn.

En ung människa har dött.

Och jag vet hur mycket den här mannens barn betydde för honom… åtminstone de biologiska barnen. Kanske skulle de föra hans arv, både det genetiska och sociala, vidare?

Jag vet inte. Jag vet inte riktigt hur den mannen fungerade, faktiskt. Han hade starkt psykopatiska drag. Han sökte upp mig via min blogg och ockuperade min tillvaro, framför allt tidsmässigt men också verbalt och tankemässigt, under dryga två månader för några år sedan. Gentemot mig var han i slutänden ett riktigt jävla praktarschel på de allra flesta sätt.

Men ingen enda människa i universum förtjänar att förlora sina barn.

Så jag känner med honom. Riktigt djupt, faktiskt.

Kommentera

