Sömn är bra

Jag kände av den där… sorgen, lite oro, hela dagen igår. Kanske som tur var så hade jag otroligt mycket att göra, sådant som verkligen krävde att jag var närvarande och skärpt, så det blev många ”vilopauser” från tankar och känslor.

Eftersom jag prioriterade att vara med Mannen i helgen så blev det ingen träning då. På vägen hem från jobbet igår tog jag ett lite kortare träningspass i stället. Tänkte också att det skulle kunna vara gynnsamt för sömnen.

När jag ätit lite och försökt titta på TV (det har inte gått något vidare under rätt många veckor nu; det är väl sommarkänslan som slår till, då blir TV rätt ointressant) drog jag igång chatten där jag bland annat pratat med killen som dök upp härom helgen. Han som i slutänden trodde att vi kunde ha fått en passionerad relation… och som verkar vara en rätt skärpt kille som dessutom är riktigt bra på att uttrycka sig i skrift. Han kan få heta TP, här.

Jag sa ju till honom till slut att jag behövde pausa kontakten med honom medan jag inledde relationen med Mannen. Han sa inget om det när han dök upp och jag sa ”hej”… Han frågade hur det var, och jag svarade att det väl var lite sådär. Och så försökte jag berätta hur läget är med Mannen. TP:s responser handlade direkt om otrygga anknytningsmönster… han gjorde ganska precis samma reflektioner och drog ungefär samma slutsatser som jag gjort, när det gäller Mannens beteende. Det var skönt att få ”prata” med någon om saken. Även om det kanske var lite… vekt av mig, att liksom rebounda med honom. Han verkar dock ha såpass mycket koll både på sig själv och hur andra kan tänkas fungera så jag tror att han var rätt klar över situationen. Kanske försöker han få mig att satsa på honom, jag vet inte säkert… men det var ändå schysst att han ville lyssna och engagera sig. Så det sa jag.

Mannen hörde inte av sig igår. Inte jag till honom heller.

I morse tog jag fram boken som jag faktiskt lärt mig en del av, som handlar om relationer och trygga respektive otrygga anknytningsmönster. Hann läsa litegrann, men ska faktiskt lägga lite krut på den igen för att se om jag kan hitta förhållningssätt som hjälper mig att hantera detta på så bra sätt som möjligt.

Och idag känns det inte riktigt lika tungt och oroligt som igår. Tror att en natts bra sömn bidrar en hel del till att göra mig mer stabil… får det fortsätta så så tror jag att det här kommer att bli helt okej hanterbart, oavsett hur det går med Mannen. Det känns verkligen som om det är en bra sak att vi pausar från varann, jag behöver verkligen det för att sortera lite i mina tankar och känslor…

Kommentera

