Utan förvarning

ramlar låtar ur Jesus Christ Superstar in i min skalle. Låtar som vi sjöng i kören när jag var ung. Har faktiskt inte en blekaste aning om varför, eller varifrån de kom…

Men det är faktiskt en rackarns bra musikal. Rent musikaliskt (Gillan, my love :)), men även som analys över Jesus och människorna omkring honom, utifrån den bibliska historien.

Ja jösses så lite jag sover numera. Kom i säng vid tvåsnåret i natt, och hade nog faktiskt förväntat mig att kunna sova lite längre i morse… men halv sju sa det ”sping”, och vaken var jag. Trött som en sten, men vaken… 😦

Jaja. Så jag låg inte kvar så länge, utan gick ut i köket och gjorde mig frukost som intogs tillsammans med tidningen i sängen. Sedan läste jag lite i den aktuella boken. Och sedan blev det också tråkigt… 😉 Så jag gick upp, drog igång en tvättmaskin och städade toaletterna. Det skulle ju ändå göras. Och jag kände mig duktig efteråt.

Sedan vilade jag lite en stund. Medan jag hörde intressanta eller roliga program på radion. Och så tittade jag ut i det vackra (men fortfarande ack så kalla) vädret… genom skitiga rutor, på min väldigt ostädade balkong. Vars matta jag hade tänkt släpa iväg till grovtvätt redan för några veckor sedan. Men inte har idats…

Men nu så. Nu blev det av.

Mattan i tvätten, balkonggolvet ordentligt avsopat, de eventuellt döda växterna blev nedklippta. Hela balkongen skurade jag av, räcken och allt… och fönstren putsade jag. Plockade in de lösa attiraljerna som bor på balkongen och skurade av dem i duschen. Det var ganska tungt och tog sin tid. Sedan putsade jag ett av de andra fönstren också, men efter det var orken slut på fönsterputsarfronten. Fyra av de tolv fönstren putsade hittills. Det får bli något eller några i taget, det är så himla slitigt…

Lite radiolyssnarvila igen.

Sedan drog jag igång dammsugaren och städade resten.

Och tog lite lunchpaus. Med mer radiolyssning. Sedan slängde jag en massa sopor på väg till träningslokalen… och så tränade jag någon timme. For och handlade mat på hemvägen. Kom hem, fixade maten medan jag pratade med dottern i telefon för att höra hur det gått med hennes aktivitet idag.

Och nu är solen på väg ned. Jag är… inte fullt så trött som jag hade räknat med att bli… 😉 Men ganska snart ska jag nog ändå dra mig mot sängen. Tanken är att vi ska ses i morgon, mannen och jag. Ingen plan direkt, kanske bio, men ses i alla fall. Han skrev nu i kväll att om han inte redan hade planerat in en träff med några kompisar så hade han gärna träffat mig… 🙂 Och mina känslor hade gärna träffat honom också, men mitt förnuft berättar för mig att det behöver ta det lite varligt och hinna med. Så det blir jättebra så här.

Jag avnjuter i stället musiken, medan jag pratar med Jesus Christ Superstar-gillande vänner på Facebook och spånar lite om att eventuellt gemensamt åka och uppleva musikalen som tydligen visas i huvudstaden just nu.

Livet är gott. Det är det faktiskt verkligen.

Kommentera

