Grusig känsla

Det är inte bara vägarna som är alldeles grusiga nu. Hela jag känner mig full av grus, på grund av trötthet… jag sover så dåligt. Verkar vara inne i ett sådant stim igen…

Så jag blir yr och vinglig, och hela kroppen tar emot vad jag än gör.

För att göra något åt saken har jag varit och tränat idag. Det är skönt, musklerna får jobba på ett annat sätt än när de bara kämpar för att hålla mig vaken… och jag hoppas vilt att det ska göra så att jag får sova hela natten i natt.

För i morgon, eller kanske det blir mot helgen till, så ska jag träffa den där herren som finns i min stad. Och det vore ju roligare att inte vara så trött att jag inte orkar le och inte fattar vad han säger… 😉

Jag har inga höga förhoppningar om att det kommer att uppstå en gnista mellan oss. Jag har sett vissa tecken i hur han har skrivit som får mig att misstänka att jag kan tänkas bli lika irriterad på honom som jag blev på den där herren som jag träffade under två dagar förra sommaren.

Jag har kommit fram till att de allra viktigaste egenskaperna som en man ska ha för att vara intressant för mig, är en realistisk självbild och bra självkänsla. Dålig självkänsla får inte bara människor att bli lite jobbiga för att de inte vet hur de ska bete sig för att dölja sin osäkerhet, det får dem framför allt väldigt ofta att bli griniga och i värsta fall otrevliga när någon sätter ord på vad de ser hos personen med skev självbild.

Jag behöver människor som vet vilka de är och hur andra ofta uppfattar dem. Och som kan hantera att jag (eller någon annan) säger vad jag ser. Osäkerhet och skev självbild kan ofta få människor att överdriva sin märkvärdighet för att dölja hur o-märkvärdiga de egentligen känner sig. En del blir lite… fjolliga, överspända, till synes omogna. Jag är rädd att den här mannen kan vara åt det hållet, att döma av hur han uttryckt sig den senaste veckan…

Inte sällan ska de också absolut vara herre på täppan. Extra irriterande blir det när de inte behärskar det som de förväntar sig att bli beundrade för…

Hellre en människa med en hel del brister eller direkt dåliga sidor, som vet om hur h*n är och tål att prata om det, än en osäker, omogen och arrogant människa som kanske inte har särskilt många fel utan kanske faktiskt är en rätt vänlig sort.

Samtidigt som jag faktiskt vill ha kärleksfulla och generösa människor omkring mig. Men de måste bottna i sin generositet och värme, den ska vara genuin och inte ett spel för att bli gillad…

Men vi får se. Jag vill träffa honom i alla fall, för att kunna veta mer säkert åt vilket håll det lutar.

Där tog det helt slut på hjärnkapacitet hos mig. Sovdags.

Kommentera

