Tänk så mycket

det är som man absolut ska undvika att göra när man är lite småberusad.

Skicka mejl. Skriva på sajter. Smsa till folk. Ringa, absolut.

Eller blogga. Ibland.

Fast egentligen gör man väl ungefär det som är ens jag ändå. Bara kanske en gnutta mer… intensivt. Eller impulsivt, ibland. Och det är kanske inte alla gånger så dumt det heller.

Det händer så udda och spretiga saker i mitt liv nu så jag har svårt att hitta igen mig själv i alltihop.

Och när man ändå inte lyckas med det kan man kanske lika gärna låta det vara som det är.

Det har varit en… intensiv vecka. Av det slaget då det inte finns en sekund över till att sortera saker. Och för en del människor är det nog lika bra; de behöver inte sortera för att må bra. Men det behöver jag. Medvetet eller omedvetet. Och när tiden inte finns till att göra det medvetet så behöver jag verkligen sova för att hinna sortera…

Fulla jobbdagar. Följda av kvällsaktiviteter. Några sociala. Trots tröttheten det ger så har jag känt att jag mår bra av att träffa folk, i alla fall sådana som det stämmer med…

Och så har det varit några praktiska/materiella saker att hantera. Och några fysiska. Lite mer av alla olika slag än jag riktigt orkar med.

Men det är Livet. Och i det avseendet är det något bra.

En natt drömde jag om en man jag känner. Det var en varm, sensuell dröm. Den fick mitt hjärta att mjukna och bli varmt den dagen. Det är också värt något. Även om det var min egen hjärna som gjorde det.

Nu ska jag ha helg. Och hoppas vila både kropp och knopp. Kanske hör jag mig för om jag kan få en biodejt med någon i morgon. Det är en film jag gärna skulle se. Det visar sig vad det blir.

Kommentera

