Den lilla kärleken

Allt jag önskar mig är en man som älskar hela mig, alldeles precis som jag är.

Man skulle kunna tro att det är lite begärt.

Men så är det förstås inte. Människor älskar inte varandra för de de är, i särskilt hög utsträckning.

En helt underbar dag har även denna varit.

Hela hemmet ordentligt städat, tvätt och disk gjorda, rena lakan i sängen… och kroppen ordentligt skurad. Ut med sopor, lite trädgårdsjobb, och ommöblering av vardagsrummet.

Sedan till ett köpcentrum tillsammans med den älskade dottern. Strålande höstsol… inköp av diverse saker som behövdes. Och en fika, då den älskade dottern ville prata lite om sin relation med pojkvännen. På det där öppna, sårbara sättet som inte är så väldigt vanligt. Hon är både klok och fin, den där dottern som jag haft turen att få.

Och så, hemma, lagade jag en ordentlig middag med massor av grönsaker. Såg några lagom spännande filmer på TV.

I en film sa en person ungefär så här:

En relation har chansen att hålla, och vara lycklig, om du har turen att träffa någon som älskar dig just sådan som du är.

Ett citat från Loesje, som jag tror att jag har skrivit några gånger tidigare:

Medan du väntar på den stora kärleken
varför inte prova den lilla

Det är den känslan som växer i mig av att träffa C, och dotterns kollega. Jag vet inte riktigt vad det är som gör det. Bara att det händer.

Den där ömheten för vissa människor, som har funnits med mig i livet tills att exet lämnade det.


I natt ska jag sova i rena lakan. Drömma så varmt och vackert jag kan. Och i morgon ska jag nog gå på ett evenemang som en bekant bjudit in till. Kanske är det ett sådant tillfälle som jag inte borde missa, om jag nu vill hitta den lilla – eller kanske till och med den stora – kärleken igen.

6 thoughts on “Den lilla kärleken

Kommentera

