Rastlöshet

Helgen har medfört lite för lite sömn. I natt har jag sovit tillräckligt, men kan inte minnas att jag drömt något särskilt… och funderar på om det kan vara det som är orsaken till att jag kände mig diffust rastlös, och faktiskt lite ledsen, i morse. Känslan har hållit i sig… det känns som om jag vill göra något, att det ska hända något – och då förstås något att bli glad över. Plötsligt kändes det som om mitt liv är för händelsefattigt, igen… det var länge sedan jag hade den känslan.

Någon form av rastlöshet.

Kanske behöver jag bara röra på mig fysiskt, lite mer ordentligt?

Hela dagen har jag i alla fall känt mig lite lagom ur balans. Utan att komma på vad jag ska göra åt det. Kanske är det bara årstiden? Eller att jag har för lite ”måsten” att göra, att jag helt enkelt är ovan vid att vara någorlunda utvilad och full av energi utan att kunna få ut den med att jobba?

Ur balans är jag i alla fall. Ska försöka meditera i kväll, samla ihop mig och tankar och känslor… och så kanske känslan ger med sig om jag får en bra natts sömn till. Jag hoppas.

Och apropå inget så berättade dottern när hon ringde igår att den där saken på hennes jobb som hon trodde att hon hade ställt till… löste sig helt, utan praktiska eller ekonomiska besvär. Och att det var en annan person på hennes jobb som var ”den skyldige”… skönt för dottern, men samtidigt hann situationen göra lite för mycket skada, i henne och i relationerna på hennes jobb.

Kanske är det den incidenten som på något sätt har jagat igång mina känslor, och bidrar till min känsla av rastlöshet. Jag vill i vilket fall som helst bli av med den känslan så fort som möjligt…

