Jo, en sak:

När jag rensade papper i köket häromdagen hittade jag en lapp som exet skrivit till mig på vår fyraårsdag tillsammans. Den gjorde mig väldigt glad i själen. Fick mig att inse lite bättre att jag faktiskt verkligen har varit älskad. Och att min pappa hade fel i sin uppfattning att exet skulle inse att jag var en hemsk bitch när han väl lärde känna mig mer. Så här står det:

”Till min älskling!

Idag för fyra år sen blev vi tillsammans. Då tyckte jag om dig fast jag inte visste så mycket om dig. Idag älskar jag dig av hela mig. Nu vet jag mer om dig, vilken otroligt fin människa du är. Att vara med dig är mysigt, roligt, utvecklande och en ren njutning. Du gör mig och förmodligen alla andra människor som du träffar till lyckligare människor. Jag älskar dig Leva. Jag hoppas att jag kan visa hur jag känner det i framtiden så vi kan fira många [årsdagar].

Din XX”

