Inspiration

Jag har varit iväg på utbildning några dagar. Ett femtontal alldeles nya, obekanta människor som tillsammans förkovrat sig och jobbat personligt med sig själva kring ämnet ledarskap. Enormt inspirerande… 🙂 Jag har fått en massa idéer om hur jag kan hantera saker som fungerar sisådär i mitt jobb, samt fått reaktioner från mina kurskamrater när jag berättat om de förutsättningar jag jobbar under, i stil med ”det låter som om du har den allra värsta sortens mardrömssituation att jobba under”… 😉 Nåja, vi har alla olika drivkrafter, och än så länge finns det aspekter i mitt jobb som jag faktiskt bara älskar. Just nu tycker jag dessutom att det bara är skönt att slippa budget- och personalansvar… kanske behöver jag bara en paus och kommer att tycka att det är kul igen, eller så har jag helt enkelt ”gjort” den grejen. Det visar sig.

Det är väldigt många tankar just nu. Kring hur jag tänker, och beter mig. Så mycket tankar att jag vaknar tidigt om morgonen och tankarna bara spinner… det är nog både nyttigt och ofrånkomligt, men nu vore det bra att få sova en hel, lugn natt. Men det minsta jag kan säga är i alla fall att min hjärna, eller mitt sinne, utvecklas enormt just nu… och det är exakt vad jag vill. Utmana mig. Utvecklas. Jag passar på och driver mig över gränser på alla möjliga fronter när jag ändå är inne i ett stim. Försöker samtidigt att hålla koll på mig, så att jag inte överbelastar mig… den där eviga balansgången, som inte fanns när jag var yngre men som uppstått av alldeles för påfrestande upplevelser under den senare halvan av livet.

Idag har jag och dottern ätit middag på en nyöppnad, trevlig restaurang med god mat. Vi har fått prata ordentligt om saker som händer i våra liv nu… en riktig dejt, kan man säga. Välbehövligt och väldigt trevligt.

Ska jobba en del i helgen. Har flera möten nästa vecka då jag behöver ha tänkt igenom på förhand vad det är jag vill uppnå, och de första är redan på måndag. Så det får bli helgjobb. Men jag ska också försöka vila, och landa mig själv… det är underbart att det är fredag.

