Nu undrar jag

om jag kommer att bli pigg igen någon gång under det här livet…

Min nya medarbetare sa idag att h*n kände sig pigg för en gångs skull och ville passa på att faktiskt lägga märke till det – för att man oftast tar ”pigghet” för givet, medan man lägger märke till när man är väldigt trött. Det ligger det ju något i. Jag kan dock inte minnas när jag kände mig pigg senast – men jag vet att ”pigg” har varit ”normaltillståndet” för mig under största delen av mitt liv. Trött på det här sättet som jag varit under hela denna vår tror jag inte att jag har upplevt tidigare i livet – nu är det så att lyckas jag skrapa ihop en stund då jag inte känner mig helt slut, så räcker den tyvärr inte länge… det märks att hela min energidepå ligger ordentligt på minus. Såpass att minsta lilla ansträngning tar ur mig den lilla energi som jag lyckats skrapa ihop.

Inte ens när dottern var bebis och man inte sov mer än några timmar per natt under något år eller så, var jag trött på det här totalt utpumpade sättet som jag är nu…

Jag lyckas inte få näsan mer än precis över vattenytan, tillräckligt för att för det mesta få vardagen att gå ihop. Riktigt glad hinner jag sällan bli… Jag borde kanske gå till doktorn. Fast det brukar ju inte göra varken till eller från.

Men jag får ganska mycket gjort på jobbet. Det är rätt kul jobb jag gör också. Fast jag har helt tappat all överblick – jag konstaterar mellan varven att det jag gör nu tar otroligt mycket tid, och att det ser allt mer ut som om mitt stora projekt inte kommer att bli rott i hamn. De övriga som ska göra jobb för att det ska bli klart… tja, vissa av dem verkar jobba en del, men på det hela taget verkar det inte hända mycket. När jag kommer tillbaka efter semestern har jag en vecka på mig att fixa till allt som då inte är gjort… tror inte att det kommer att gå så bra. Så det blir måhända en aning svårt att slappna av och släppa jobbet helt under semestern… fast å andra sidan bryr jag mig knappt alls om hur det går med jobbet längre.

Idag är det årets längsta dag. Jag har roat mig med att leta rätt på ett inspelningsprogram och spelat in mina favoritvisor, för att jag ville ha möjligheten att sjunga stämmor när jag får lust… 🙂 Det blev rätt bra. Sedan gjorde jag om filerna i format som går att skicka, och så la dotterns pojkvän upp dem på en sajt så att jag kunde dela en av dem med vänner. Känns kul, kreativt, helt rätt sak att ägna sig åt, en sommarsolståndsdag.

Som blev rätt sen. Solen har just gått ned, och vänder upp igen lite efter två i natt. Ute är det i princip helt dagsljust. Underbart… och ännu är det ljusa nätter som vi har framför oss. Man får passa på och njuta.

Men nu behöver denna sova.

