Trött.

Haft möten. Vissa rätt tuffa.

Skickat mejl för att få veta om projektet rullar på och när jag kan få testa de saker som ska testas. Inte fått svar. Fått inbokat några andra möten.

Frustrerats över att medarbetare inte vill medarbeta. Eller göra sitt jobb.

Fått mejl från en bloggvän, ett varmt och starkt och kärleksfullt mejl fullt av omtankar med den andra bloggvännen som har blivit sjuk… känns fint. Det är fint att ha varma människor i sin mentala närhet.

Sms:at med ES som har haft en osedvanligt strulig resa. Men annars varit väldigt rar. ”Okej, då ska jag säga hur det är: jag är upp över öronen förälskad i dig men vågar inte visa det för att jag är rädd att förstöra det vi har”…

Och när vi chattade nyss skrev han: ”god natt älskade du”… det renderade i ett ”oj… hm, tål att grunnas på” från mig. Hm… jaja. Vi har lite olika… kynne. Eller vad man ska säga. Han är rätt söt i alla fall. Vi passar fortfarande illa ihop, och han är söt. Det får vara så.

Yogat. Är less på jobbet. Behöver semester, ett halvår eller så. Umgåtts med den älskade dottern, vars far strålade som en sol igår när han hjälpte henne fixa en praktisk grej och berättade att han var nyförälskad… ingen blir förvånad. Men det var lite fint att han frågade henne vad hon tyckte… och väldigt fint att han hjälpte henne med den praktiska saken, utan minsta lilla gruffande.

Det är försommar. Allt och alla är förälskade så här års. Om det bara finns minsta lilla antydan till kandidat att vara förälskad i. Verkar det som. Jag är tyvärr inte förälskad – nu heller… men jag tycker om ES. Det får vara bra så, just nu.

Det går inte en rast på jobbet utan att jag verkligen slås av hur härliga, fina, mysiga kollegor jag har. En ynnest. Jag skulle vara ännu gladare om fler av kollegorna inte bara var trevliga utan också ville jobba lite mer, så att mitt jobb inte blev så tungrott… Det blev inget after work med bästa exkollegorna. Den vi skulle fira blev sjuk, och de flesta andra också som det föll sig… och lika bra var det, för mig, för efter dagens sista möte hade jag blött igenom brallorna upptäckte jag efter en stund. Dessutom behövde jag verkligen göra yoga idag… och sova tidigt. Så det blev bra. Det är tusen aktiviteter kvar att orka med denna vecka…

