Ena dagen den andra lik…

Inga inbokade möten idag. Men det innebar inte att jag fick gott om tid att arbeta igenom de saker som är på listan och som kräver tänkande…

Det gick ganska mycket tid åt den nya medarbetaren. Och sedan ännu mer tid åt telefonsamtal med en medarbetare som aldrig pratar i mindre än en halvtimme… mer ofta en timme, eller två. Sedan en hel hög telefonsamtal, mer eller mindre långa, och försök att prioritera bland mejlen, samtidigt som jag skrev på de där sakerna jag skulle göra… men sent på eftermiddagen lugnade det sig, och jag skrev klart de saker jag skulle.

Och gick hem med huvudvärk idag också.

Fick i alla fall till slut tag på dottern, som jag inte haft någon kontakt alls med sedan i söndags. Vi sa då att vi kanske skulle äta tillsammans på fredag, men det har varit så enormt intensivt i veckan att jag nästan glömt att hon finns… nästan, alltså. Och när hon svarade till slut, lät hon… oengagerad, hade huvudvärk hon också, och det lät som om hon funderat på att avblåsa den gemensamma middagen, så jag förekom henne genom att föreslå tacos i morgon… 🙂 Hon nappade på det. Och plötsligt bröt hon igenom sin ointresserade attityd, och sa ”jag längtar efter dig!!”, och sedan bubblade det ut att hon blivit ledsen och trott att hennes mamma slutat tycka om henne eftersom hon skrivit en kommentar till mig på det där forumet som vi båda är på… och sedan hade hon upptäckt att det hon skrivit nog inte fastnat… och jag sa som det var, att jag inte har fått något. Men lilla hjärtat, som trodde att hennes mamma inte tycker om henne… det gör ont i hjärtat, det…

Jag får krama henne massvis i morgon. Det känns fint att hon kommer.

Har inte haft något utrymme alls under dagen för att fundera på han som håller i vårt sjungande. Vet fortfarande inte om jag ska kontakta honom eller inte…

Fredag kvar. Det har varit en lång vecka. Två ganska tunga möten i morgon. Snart lite ledig tid. Och ganska snart kommer min chef hem igen… då får vi se vad som händer med allt kring jobbet.

