Jobb å jobb…

Det är vad jag gör. Jobbar och jobbar… är effektiv, får saker gjorda i raketfart, och är ändå stressad över att det känns som om det är alldeles för mycket jag inte hinner innan jul… men så är det.

I övrigt… har jag trevligt. Med kollegor. Bjöd ett gäng på lunch idag, som tack för bra gemensamt arbete. Väldigt god mat och väldigt trevligt. Och så sjunger jag. Och gör yoga.

Pratade med en av de fyra männen jag finner intressanta, igår. Vi lunchade ihop, och det blev faktiskt det mest personliga samtal vi haft hittills. Om barn, föräldrar, partners, föräldrar, geografiskt ursprung… ja, väldigt sådär lagom personligt, och därför trevligt. Det visade sig att vi faktiskt är födda i samma lilla stad, som inte är i närheten av där vi bor nu… och att våra relationer med föräldrar är väldigt lika. Och han har ju en sambo, och han pratar om det på ett sådant sätt att det inte känns konstigt – alltså som om det vore självklart, och det känns skönt… så hanterade inte exkollegan sin relation till mig, och sin fru. Skillnaden känns väldigt tydligt, och det förstärker min bild av att exkollegan… hade mer känslor för mig än han vill tillstå eller ta ansvar för.

Nåja. Det var trevligt med samtalet i alla fall, det kändes… avslappnat, som om vi faktiskt skulle kunna bli kompisar, denne andra man och jag. Det skulle jag tycka om.

I övrigt har jag inte lyckats fiska fram en enda kollega som ska gå på det där evenemanget som exkollegan arrangerar och där hans svåger kommer att vara… så jag går inte dit. Det känns för osäkert att gå dit och möta exkollegans oavslappnade reaktioner, utan någon kompis att gömma mig lite bakom… jag orkar inte med det just nu. Synd, för där sumpar jag en chans att träffa svågern… men det blir kanske fler tillfällen, i framtiden.

Och med dottern händer det massvis av saker, såklart. Hela tiden. På det hela taget tror jag att hon har det ganska bra i alla fall. Vi var på julmarknad i söndags, träffade min kusin där (och en massa andra bekanta, såklart), och sedan följde dottern med hem och åt middag och adventsfikade. Det belv en del kortspel och enorma mängder skratt… 🙂

Det rullar på, helt enkelt.

