Idag har jag skrivit…

… ett lite lagom djup-öppet-seriöst mejl. Så behovet av att formulera tankar blev mättat, för dagen! 🙂

Jobbar. Jobbar, jobbar, jobbar. Just nu. Sjunger lite i kör också. Och pratar med de finfina kollegorna, fast jag är mer stirrig och ofokuserad än de, så jag vet inte om någon av oss får ut sådär jättemycket som jag skulle önska, av det… men de är trevliga ändå. Jag är väl inte otrevlig precis, men inte så närvarande.

Och funderar på hur jag ska hantera exkollegan, som jag nästan-mötte i morse och är ganska säker på att han sett mig men han låtsades se åt annat håll… han som uppenbart undviker mig. Känns inte så kul, och jag undrar varför, men vet inte om jag ska ta tag i att fråga… igen. Tycker kanske lite att jag har tagit mina steg just nu. Om han känner obekvämhet med mig kunde det vara hans tur att prata, eller fråga, eller vad han nu behöver för att komma förbi undvikande-fasen… fast å andra sidan går jag ju och odlar en massa negativa tankar till slut, om jag inte frågar eller säger något och han fortsätter undvika mig. Förmodligen helt onödiga negativa tankar. Så jag ska kanske göra ett försök att få tag på honom under resten av denna vecka… fast jag inte alls har tid denna vecka. Men som ensamstående kan jag jobba igen tid halva natten, om det krävs… 🙂

Såg ett ganska gripande avsnitt av Det okända. Mer än så har jag inte att säga om det. Nu får det bli sängen… 🙂

