Underbara dagar

Min fina vän västerifrån kom hit igår. Dottern kom hem, och vi åt tacos tillsammans. Idag har jag och min vän lassat ut alla sakerna som dottern och jag sorterade ut ut förrådet i början av sommaren… hyrde ett släp och körde alltihop till återvinningen, i den gassande solen. Det känns… faktiskt lite otroligt att jag faktiskt gjort mig av med alltihop, nu… någonstans har jag nog inte riktigt trott på att det skulle bli av, någonsin… så, ett väldigt stort och djupt känt TACK till dig, min vän, som hjälpte mig få tummen ur med detta! 🙂

Och så har vi varit till dottern på hennes jobb en stund. Åt goda mackor till lunch, handlade lite mat, tog en kort sightseeing i stan innan parkeringstiden gick ut och vi for hem igen.

Massor av prat… spekuleranden mest, men det är bra för mig att få möjligheten att sortera bland alla tankar. Tack, igen, för att du gav mig möjligheten att göra det… ovärderligt. Faktiskt.

Och så en sväng till sjön. En stund på en brygga i solen. Fötterna i vattnet.

På hemvägen var det en herre som tilltalade och skojade lite med oss. Sådär väldigt trevligt, sånt som förgyller dagen lite extra.

Och så lite zappande mellan gamla goda filmer på TV.

En sådan dag som man sparar i minnet.

