Jag har så…

… väldigt mycket som jag vill skriva om, nu… så det kommer att ta ett tag. Det är på så många nivåer samtidigt… den enda gemensamma nämnaren är att det känns… konstruktivt.

Brottstycken.

Hörde Jörn Donners lite aggressivt självnedsättande och på samma gång roliga, Mumin-melankoliska Sommarprogram idag. Kan inte bedöma graden av allvar bakom det självnedsättande men hoppas att det handlade mer om en ‘effekt’ än äkta känsla… i alla fall spelade han bl a en låt med Eva Dahgren som jag inte hört förut.

”Att lämna en för en annan
Är kanske egotrippat
Men att lämna sej själv för inget
Är värre än så
Vissa kan gå över lik
För att uppfylla sina drömmar
Det gör mej heligt förbannad
Medan jag står still och trampar
På mej själv
Och det är värre ändå”

Mod är så mycket. Mod kan vara att prata med en människa som… man tror är… något större än den är. Att kliva utanför sina bekvämlighetsramar. Eller att bara släppa sig själv… sitt ego….

Sedan finns det en massa andra slags kopplingar som jag gör till nämnda text. Det ska jag berätta om i morgon, tror jag. Nu ska jag försöka sova igen lite tid.

