Upplevelser

Alldeles överbelamrad med intryck… och med alldeles för lite sömn då hjärnan kunde ha fått sortera… vet jag inte ens i vilken ände jag ska börja berätta…

Men okej, den korta summeringen: härliga, vindlande, oändliga samtal, skratt, promenader, varma händer, ännu fler skratt… tonvis med uppskattning, för allt från ”jag älskar att du pratar så mycket och levande som du gör”, till ”du har så vackra fötter”, och allt där emellan, både personligt och ytligt… ömsesidigt lyssnande och förstående… musik… storskratt… berättelser ur livet. Med vindrickande från sjusnåret (innan middag) via middag och vidare genom natten till sexsnåret på morgonen… ingen upplevelse av fylla hos någondera personer, men efter tre timmars sömn: vaknar med otroligt ont i magen (galltrakten) och en hjärna som tveklöst har blivit större än skallen under natten… ajajaj. Omärkligt men ofattbart stora mängder vin resulterar i den värsta baksmälla jag någonsin upplevt… och påföljande ågren, som handlar om ”hur i helvete kan man vara så dum, när man uppnått denna aktningsvärda ålder, att man inte fattar att det inte går att sippa vin så gott som oavbrutet under nästan 12 timmar????” Tusan, man ska inte ha tillgång till närapå obegränsade mängder vin om man ska prata så intensivt som vi gjort… man märker ju inte att man dricker.

Så, nästan hela dagen har jag tillbringat i sängen i ett av de hundranitton rummen hos doktor N, med så ont i mage och skalle att det inte går att sova, och filmjölken, vattnet och iprenen vänder plötsligt och oväntat upp igen, medan den otroligt omtänksamma doktorn pysslat om mig lite lagom. Himla trist att må så otroligt risigt, helt i onödan för absolut inget i samtalet och umgänget hade krävt minsta gnutta alkohol för att bli lika stimulerande, och ha ågren en halv dag efter en så trevlig kväll (natt) i övrigt…

Återstår gör att sortera intryck. Först och främst, att sortera bort baksmälleintrycken från alla de andra härliga, trevliga, glada… men med så dålig sömn som det senaste dygnet, sorteras inga intryck idag.

Konstaterar bara att det är härligt att umgås med ett sådant intelligent, humorfyllt och empatiskt original som doktor N… att det är skönt och ovant att bli uppskattad och ompysslad, en stund… att jag inte har sagt ett enda ord som jag inte menar, och därmed inte svarat på en hel del inviter… och att det är underbart med en människa som bara blir gladare ju mer jag pratar (extremt ovanligt) och som har en sådan galen, självbjussande humor.

Och att alkohol står sist på alla mina prioriteringslistor, för ett bra tag framöver… 😉 Man får ju skämmas över sin bristande bedömningsförmåga på den fronten. Det gör jag också, som bara den

Lite bilder kommer här.

