Har inte…

… så mycket ork eller inspiration att skriva så mycket, idag… Gårdagen ägnades åt att komma på att jag ville laga en paj på resterna som blev kvar efter midsommarmiddagen, så det blev en tur till affären efter ett par timmar i solen på gräsmattan, och sedan mejlade jag en del med han som bor ca 30 mil bort. Rätt trevligt, även om han är – som alla, tror jag? – betydligt mer ordkarg, än jag… 😉 Han beskrev sig själv som ”lite egen, går sina egna vägar”, och det lät ju rätt sympatiskt tycker jag. Dessutom påstod han att han nog analyserar mer än han behöver, och är lite av amatörpsykolog… och ifall han nu inte råkar vara en av de människor som inte gillar dem som har likadana egenskaper som de själva, så låter det ju väldigt ovanligt, och positivt. Nå, kanhända tar jag en tur åt hans håll någon gång under semestern, och beger mig ut på vattnet med honom… fast jag vill nog känna honom lite bättre innan jag vågar vara ensam i en båt med honom. Hur som helst så har jag några kompisar som jag gärna skulle vilja träffa som bor i den där killens trakter, så det kan vara lönt att åka dit och kika på honom över en kopp kaffe i alla fall. Vi får se hur det utvecklar sig. Om det utvecklar sig.

Annars hade jag en god stunds småprat om ditt och datt via msn, en del om intressanta och kanske gemensamma utflyktsmål i sommar, med en kär vän. Vi drömmer om fjällen… intressanta växter, spännande naturformer… 🙂 Jag ska bara se till att få semester och landa lite i den först, så ska jag fundera mer på saken sedan.

Idag… hade jag det där som jag inte hann göra klart i torsdags, som tog en god del av förmiddagen… och sedan trodde jag att jag hade tänkt jobba på deltidsjobbet idag, men hela dagen har varit överfull med ad hoc-saker… en del som ingår i större saker som måste bli klara… ja, också typ förra veckan, flera av dem, och annat som är mer ”omedelbara” och fristående från allt annat. Jag skulle egentligen också ha satt igång med den där riktigt stora, viktiga skrivelsen som ska vara inskickad i mitten av augusti… jag har knappt 2 arbetsveckor på mig att fixa den, alltså… men dagen har varit så ryckig, med mejl, besök och telefonsamtal, så det var inte ens lönt att försöka börja med den. Det kräver fokus, om jag ska kunna göra något vettigt av den… jag får ta med mig datorn, underlagen och märkpenna, och sätta mig någon annanstans, bortåt onsdag. Inte ha mejlprogrammet igång, utan bara djupdyka i den där uppgiften… ja, nu är jag ganska trött på att jobba sådär extremt effektivt, varenda jäkla minut. Man orkar egentligen inte alls vara så här effektiv så länge som jag har varit det… och det börjar jag märka nu, saker börja falla mellan stolarna, jag minns inte vad jag gjort eller sagt, och hjärnan är bitvis snabb som en snigel… 😉 Jag hoppas att jag verkligen ska hinna vila ordentligt denna semester, det var länge sedan jag behövde vila så extremt mycket som detta år.

Och så har jag haft min kära dotter på besök och middag, i kväll. Vi har inte pratat ordentligt sedan i fredags, så det har varit några timmar med kulsprutesamtal här… 😉 Trevligt och mysigt. Hon verkar ha det väldigt bra i sitt hemifrånliv, kompisar hos sig mest hela tiden, och mysigt och trevligt… det är bra. Fast hon hade nog gärna sovit kvar i natt… det är klart att det kommer att kännas lite kluvet för henne, ett tag framöver.

Helt plötsligt dök S upp, med en fråga om jag inte fick hans meddelande som han skickade via msn härom dagen… och det fick jag ju inte, något blev visst fel. Så nu småpratar vi lite om sommar, semester, för mycket jobb, resor, planer… han skriver att han saknat mig… och tycker att vi borde träffas… 🙂 Jag vet inte om jag tycker att det är en jättebra idé, men just nu saknar jag ändå förmåga att bedöma… ja, det mesta, känns det som. Vi får väl se.

Men nu är det faktiskt sängdags för oss som fortfarande jobbar… 😉 Ha en fin tisdag.

