Stillsam söndag

Jag har tagit en promenad runt sjön, pratat med C längs vägen, ätit tortellini med en massa sallad och frukt till… dottern har hämtat nyckeln till sin nya lägenhet, och fått med sig några banankartonger hem. Hon är lite ledsen över att hennes mamma inte har bil, och att hennes pappa inte vill skjutsa eller hjälpa… stackars unge. Jag ska göra vad jag kan för att hjälpa henne i alla fall.

Helt lysande och tveklöst mest intressant i dagens DN, var söndagskrönikan i kulturbilagan av Malena Rydell. Den handlar om att dagens unga medelklassbarn går tillbaka till att sätta familjen och föräldrarna i fokus, och hon tror att det kan ha att göra med att samhällsstödet rustas ned nu. Läs den, om ni får möjlighet…


Annars har jag ägnat en god stund åt att göra tester och spela spel, på nätet. Det går inget vidare, och jag framstår som en rätt märklig typ, i testerna… 😉 I övrigt har jag rejält ont i galltrakten idag. Så småningom, när jag får tid, ska jag kanske ta mig en tur till farbror doktorn och kolla om allt är som det ska – och om det verkligen ska göra så här ont, så ofta…

Det regnar inte, men det blåser en del. Ganska varma vindar, dock… det var härligt att vara ute en stund. Och nu stundar en ny, intensiv vecka med arbete av olika slag…

