Idag…

… är jag trött… tänk att jag ska vara så vansinnigt slut hela tiden… För lite sömn, inga åtta timmar på alldeles för länge, och så är jag väl stressad inför studentenfirandet antar jag, fast jag inte riktigt märker det själv. Jag känner mig sjuk mest hela tiden, som om jag har feber, och ont i kroppen – mest där gallan suttit… som om den aldrig blivit bortopererad känns det, fast kroppen har blivit misshandlad ändå utan någon nytta. Måtte jag få sova en hel natt i natt, annars vete tusan hur jag ska orka med dessa dagar… jag är som svimfärdig och darrig mest hela tiden, blodtrycket verkar det inte vara mycket bevänt med…

Nåja. Jobbat har jag gjort i alla fall, om än ganska ofokuserat… var på ett möte och kände mig som ett spöke, mest… Och så lunchade jag med A, och fick dryfta alla tankar kring hur jag ska tänka och göra med denne herr dansk. Det behöver jag dock inte ta ställning till på några dagar, och det blir heller inte mycket skrivet här de närmaste dagarna – mamma kom just hit och sedan är det förberedelser och firande för hela slanten ett tag. Jag hoppas att jag ska känna mig starkare och piggare i morgon…

Noterar att herr Morris och jag tänker i lite samma slags banor, igen… vi påverkar varandra, vi som skriver på nätet, t o m när vi inte är medvetna om det. ”Det finns människor som har svårt att läsa ord utan att ta dem personligt, samt vill äga rätten till att själva få vara fria och uttrycka sig som de vill”, skriver herr Morris, och just det lånar jag från honom eftersom jag har fått uppleva just det många gånger, i kommentarer – att den som skriver kommentaren tror att jag vet hur dens liv ser ut, och skriver om just den… De senaste dagarna har jag funderat mycket på hur svårt det är att kommunicera bara via skriven text. Jag har också pratat med flera ganska kommunikativa vänner, som själva säger att de tycker att det är ursvårt att hantera skriftlig kommunikation – vi har inte lärt oss att den skriftliga kommunikationen ofta uppfattas på samma sätt som när vi pratar… fast utan allt kroppsspråk och tonfall… det skrivna ordet får så mycket större effekt i oss, än det vi bara hör. Vi är alla mer eller mindre funktionshindrade, när vi försöker kommunicera via nätet… 🙂

Ha det så gott, alla.

