This is…

… what happened:

Lite efter åtta loggade den danske herren in. Jag loggade också in. Efter en stund sa han ”god kväll, hoppas du haft en lika solig och fin dag som jag – har varit ute och shoppat, sett karneval och så lite sportande med barnen, en lång dag med lite för mycket sol, har bränt mig lite”…

Och jag svarade att det varit soligt och varmt här också, att vi varit ute rätt mycket här och att det varit mysigt… inget mer. Hade inget mer att säga, just då. Han fortsatte vara inloggad, och till slut frågade jag honom vad han hade att berätta för mig idag då… och han berättade mer om sin dag… och jag frågade om han hade något mer att berätta som rörde oss… och han skrev att han hade tänkt på, idag, att han saknade att höra min röst. Så han undrade om han kunde ringa mig någon dag under pingsthelgen… och jag svarade: ”kanske det… 🙂 Har du tänkt något mer på det där löftet som du fortfarande inte har infriat, två veckor senare…? ;)”

Efter kanske en minuts tystnad… loggade han ut.

Bara sådär.

Utan ens ett ”hej”… så mycket för denna ”seriösa” man…

Idiot. Hur i hela friden tror han att han ska ta sig ur det här, utan att tappa ansiktet igen, då…? Ska han poppa upp i morgon bitti, och skriva att han av outgrundlig anledning blev utslängd ur msn för hela resten av kvällen, eller? Och tro att jag är korkad nog att tro på det???

Han skriver att han vill prata med mig i telefon nästa helg, typ, men loggar ut när jag ber honom uppfylla sitt löfte från två veckor tillbaka!? Som han ägnat en massa ord och energi åt att försöka låtsas att han inte alls har försökt undvika att hålla? Men snälla lilla larvpotta, känner jag… vem tror han egentligen att han är!? Inte ens Bill Gates eller Johnny Depp skulle ha anledning att bete sig så självupptaget som den här mannen, när det gäller ”hemligheten” kring hans namn… och herregud, jag har ju redan berättat att jag har hittat honom på nätet… vilken fjant han är.

Jag kan ge mig tusan på att han tyckte att det var lite ”otrevligt” och ”misstänksamt” av mig att fråga om hans efternamn… och så tycker han att det har varit lite trevligare att kommunicera med mig under veckan – då jag inte gav något ”personligt” överhuvudtaget… och så ska jag då komma och ”förstöra” det trevliga, genom att fråga om han funderat mer på det där löftet han gav mig… så enormt patetiskt att bara pysa mitt i det.

I vintras kämpade han hårt för att låtsas att han var så intresserad av mig, att han hittade på att han skickat både mejl och msn-meddelanden till mig, som han inte hade skickat… hittills har han inte fortsatt låtsas att han tagit steg som han inte har tagit, under vår senaste omgång av kommunikation. Men kanske har vi kommit dithän igen… att han ska kämpa för att låtsas en seriositet som han inte har. Det visar sig väl.

Jag skickade honom följande, efter en god stund: ”Men snälla herr dansk – vad GÖR du?? Loggar du ut för att jag frågar dig om löftet som du skulle ha infriat för två veckor sedan, och har ägnat dessa veckor åt att låtsas att du inte alls försöker undvika att uppfylla..? Hur tänker du??”

Det visar sig om han drar sig undan för gott, i och med det här… det blir väldigt svårt för honom att hitta på en trovärdig förklaring till det här beteendet. Jäkla tramsande, tycker jag… funderar på om den enda lösningen för att det ska bli någon slags… skiljeväg, med honom, vore om jag åkte dit och hälsade på honom. Någon slags problem har han ju uppenbarligen med att ta konkret ställning till att satsa på att försöka få till en seriös relation med mig. Han är förmodligen tokromantiker… och behöver få fantisera om mig, som något magiskt och drömlikt… men se, den gubben funkar inte med mig. Inte med någon kvinna som tar sitt eget liv på allvar, tror jag… jaja.

Det har varit en fin dag i alla fall. Jag har sett Fyra bröllop och en begravning, delar av den i alla fall, och pratat lite med Lady S. Trivsamt. Sov så gott, världen…

