Det är för mycket

På alla fronter är det lite för mycket nu. På jobbet är det inte för många saker, däremot är de som är, otroligt energi- och närvarokrävande… roligt förvisso, men tillsammans med allt som ska hinnas och orkas med på fritiden så blir det faktiskt för mycket sammantaget.

Det är deklarationen, födelsedagsfiranden och familjegrejer, tvätt och packning inför resa i helgen, försöka hinna med att träna så mycket som jag behöver för att må bra… och så är det ju Mannen. Som jag vill hinna vara med…

Men om jag ska försöka göra mig en någorlunda ”sann” bild av alltihop så är det åtminstone så gott som ingenting som är destruktivt eller negativt. Det är bara mer än jag orkar och hinner…

Nu ska jag ta mig igenom den här veckan utan att tappa bort alltför många bollar på vägen, sedan resa iväg och fira mamma som fyllt jämnt. Det blir säkert trevligt att träffa den familjen också, men… jag känner att jag bara längtar tills jag kommer hem igen på måndag, och får vara både ledig ett par dagar och umgås med Mannen i lugn och ro.

Det är nog bra på de allra flesta sätt att både han och jag har ganska fullt upp med sociala sammanhang som vi ingår i var för sig. Det är förmodligen en sund ingång i relationen, att ingen av oss sitter hemma och har tråkigt och väntar på att den andra ska bli tillgänglig… jag tror faktiskt det. Det är absolut också bra att vi bor i samma stad och relativt nära varandra och att vi ganska ofta åtminstone kan se varandra under lunchen.

Snart har vi varit tillsammans i fyra veckor. Det är oerhört kort tid ur ett livsperspektiv… och under den tiden har vi inte haft möjlighet att ses dagligen, ibland inte på flera dagar. Och det är säkert jättebra att det har varit så. Vi hinner inte tröttna på varandras sällskap i alla fall… :) Och så kanske han hinner bli lite mer trygg, så att det går lättare att prata om sådant som är viktigt som rör oss själva.

Men jag längtar till en känsla av att vara utsövd. Och inte behöva stressa för att hinna med allt som ska hinnas med…

Kommentera

